ביקור ב"מוזיאון יעקב אגם"

ממש כמו בפעם שעברה עם אותו הֶרְכֵּב משפחתי (אמא שלי, אני ואחותי בת ה10) של שוחרי אמנות החלטנו לצאת למוזאון "יעקב אגם".

היציאה הייתה קצת לחוצה- בדיקות קורונה לי ולאחותי במד"א, חיכינו ברכב עד שיגיעו תוצאות שליליות ורק אז יצאנו למוזאון, קצת אחרי 12.

כשהגענו למוזאון הדבר הראשון שראינו היו העמודים המרשימים בכניסה וזאת כבר הייתה התחלה טובה, בהמשך נכנסנו לעמדת הקבלה וביקשנו להיכנס בלי סיור, אמרו לנו שסיור מאד תורם לחוויה והחלטנו להצטרף לסיור הבא ב1 בצהריים, עד שעת הסיור, סיירנו בעצמנו, קראנו מה כתוב ליד כל יצרת אמנות, צילמנו והתפעלנו.

ב1 התחיל הסיור ואני ממש ממש ממליצה עליו מכיוון שהוא תרם לנו מידע רב על היצירות ומה העבודה והמסר שטמון מאחוריה.

היצירות של אגם מחוברות מאד למסורת בגלל שהוא עצמו גדל בבית חרדי ומעניין לראות את החיבור ליצירה, אחרי כמה יצירות שכבר הבנתי את עניין החיבור למסורת כבר ניסיתי להמציא פירושים מעניינים וזה הצחיק אותי לראות אח"כ איך שזה בכלל לא קשור או שקלעתי לכוונתו...

חיפשתי יצירה שאגם עשה במו ידיו, ממש הוא, ולא רק שעשה הדמיה ואחרים ביצעו את הפעולות ואז הגעתי ליצירה מהממת שהכין בגבס ומרוב שאהבתי החלטתי לנסות להכין לעצמי בבית העתק שלה... תמיד מוזיאונים גורמים לי להשראה, יצירתיות ולרעיונות.

היצירות הגדולות במוזאון:

עמודי כלילה- עמודים ענקיים, 23 במספר ומתוכם 9 בתוך המבנה עצמו לזכר אשתו ע"ה.

סולם יעקב- יצירה ענקית, שמחולקת למין מדרגות קטנות וכשמסתכלים במראות למעלה ולמטה הציורים על המדרגות מרכיבים מגן דוד שלם.

גם המעלית והשלטים מעוצבים כהוגן:

לאחר המוזאון המשכנו ל"ארומה", יש להם סניף 5 דקות הליכה מהמוזאון (ליד משרדי הממשלה ובית המשפט) ושם אכלנו וחיכינו שאבא שלי יבוא לאסוף אותנו אבל הוא התעכב אז הספקנו להזמין שוב, באמת אוכל טעים... וכמובן במיוחד בשבילי ירד גשם ששטף את הרחוב בצורה נעימה :)

חוויה מושלמת, תודה לכל מי שלקח בה חלק כדי שתקרה...

טקסט לדוגמא

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.